23 Şubat 2013 Cumartesi

Tarihe Geçenler: Lefter Küçükandonyadis

Lefter Küçükandonyadis 22 aralık 1925 yılında dünya'ya geldi. Mevkii olarak santrafor mevkiini seçti ve burada attı goller ile tarihe adını yazdırdı.
Lefter Küçükandonyadis





Lakabı Ordinaryus olarak bilinir.

Türk futbolunda ayrı bir yeri olan Ordinaryus fenerbahçe marşında yer alan ender isimlerinden biridir.
Fenerbahçe ile toplam 5 şampiyonluk yaşamıştır.

Kariyeri

Futbola ada takımı olarak bilinen büyükada'da yani doğduğu yerde başlamıştır. Yetişme aşamasında taksim spor kulübü ona lisans çıkartmak için mahkeme kararı alarak yaşını büyütmüştür.
1943 yılında askerliğini yapmak üzere askere gitti 4 yıl askerlik süresinde ordu takımında top oynadı.
Bir maçta lefteri izlemeye gelen Beşiktaş yöneticileri maçı seyretmek için tribündelerdi ve  fenerbahçe'de forvet arayışındaydı.
Lefter Küçükandonyadis


Nijeryalı bir forvet vardı onu almak için gittiler. Fenerbahçeli yönetici Rüştü Dağlaroğlu'na bırak şimdi o forveti ben sana bir oyuncu vereceğim leblebi gibi gol atacak.

Rüştü Dağlar oğlu şaşırdı ve hayır ben nijeryalı forveti istiyorum dedi. Ama karşıdaki yönetici ısrarla ben size başka bir oyuncu vereceğim. Ordu takımında süper bir oyuncu.
Bunun üzerine birşey diyemedi ve maçı izlemeye gitti Rüştü Dağlaroğlu.

Şans o ki Lefter yedek kulübesindeydi. Teknik direktöre lefteri oyuna al izlemeye geldiler diyorlardı. Ancak T.direktör ısrarla oyuna almıyordu. 25 dakika kala oyuna girdi Lefter, ama yetenek buister 90 dakika ister 25 dakika Lefter tam 4 gol attı.

Rüştü Dağlaroğlu aşağıya indi Lefteri arıyordu. Sordu birine Lefter nerede diye. Yanıt Lefteri aldılar?
Ne demek aldılar maç daha yeni bitti.

Beşiktaş yöneticilerininde geldiğini örenen Rüştü Dağlaroğlu lefteri buldu. Sakın Beşiktaş'a gitme ben seni almaya geldim.
Lefter dönüp der efendim ben zaten Beşiktaş'a gidemem.
Rüştü Dağlaroğlu: Ne denmiş o oğlum der.
Lefter: Orada Baba Hakkı var onun karşısında elim ayağım titrer onun için oynayamam der.
Rüştü Dağlaroğlu futbolundan sonra terbiyesi ile de gönlü fet edilir.


"Çok gençtim. Her kulüp peşimdeydi. Ciddi ciddi Beşiktaş'a gidiyordum. Korktum. Heybetinden çekindim. Baba Hakkı'nın olduğu yerde belki elim ayağım birbirine dolanır dedim ve Beşiktaşlı olmaktan vazgeçtim" Lefter Küçükandonyadis

Lefter Küçükandonyadis
Fenerbahçe için iki büyük futbolcu aynı karede


Bize gel der ve lefter babam çok hasta ilaçlarını alamıyorum. Eğer babama ilaçlarını alırsanız gelebilir der.
Yönetici Rüştü Dağlaroğlu merka etme oğlum babanın bütün ameliyat masraflarını karşılayacağız.

Lefter dönüp der benim terim Fenerbahçe'ye helaldir. Artık Fenerbahçe benim yuvamdır der.

ve artık Lefter Küçükandonyadis fenerbahçelidir.

ALLAH rahmet eylesin. BÜYÜK ORDİNARYUS...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder